sobota, 7 września 2019

Spreewald - kraina kanałów

Spreewald to kraina geograficzna w Brandenburgii (Niemcy Wschodnie) na terenie Łużyc Dolnych. Przez region przepływa rzeka Szprewa i to jej rozgałęzienia połączone licznymi kanałami tworzą jego specyfikę. Do głównej atrakcji należą wycieczki po wspomnianych kanałach i odnogach rzeki. Do niektórych miejsc Spreewaldu można dostać się jedynie za pomocą łodzi. Obszar uznany został obszarem biosfery UNESCO.
Pocztówki wydane zostały w 1985 roku, w nieistniejącej już Niemieckiej Republice Demokratycznej przez wydawnictwo "Bild und Heimat". Mam ponad 50 pocztówek wydanych przez to państwo i trzeba przyznać, że wyróżniają się podobną lecz bardzo ładną formą. Niech inni biorą przykład.


mam sentyment do pocztówek z NRD, coś im się jednak udało :)

czy nie są ładne ?

Pocztówki wyszukane i kupione na targu staroci. mam obiecane kolejne !

2 komentarze:

  1. Bardzo ładne mapy. Ja niestety nie posiadam żadnej pocztówki z tego pięknego kraju:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem tam całkiem niedawno. Polonezem zjeździłem całe Łużyce. A enerdowskie kartki do dzisiaj uwielbiam! I nawet udaje mi się coś nowego otrzymać w ramach postcrossingu.

    OdpowiedzUsuń