wtorek, 24 września 2019

Niżny Nowogród i symbole Rosji

Dziś dwie pocztówki z Rosji. pierwsza bardzo ciekawa pokazująca i opisująca obwód niżnonowogrodzki. Położony jest w europejskiej części Rosji. Przez obwód przepływa Wołga dzieląc go na Zawołże i Nizinę Nadwołżańską. Mała mapka z zaznaczonymi dużymi miastami, herb, graficzny opis obwodu, główne rzeki i strój regionalny czynią tą pocztówkę bardzo ciekawą. Co prawda wszystko opisane jest cyrylicą, ja jednak większość rozumiem. Nie na darmo uczono nas w szkole języka rosyjskiego :)
Z tego co wiem wydano w tej serii (do tej pory) co najmniej czternaście pocztówek z różnymi obwodami Rosji.
Pocztówki otrzymane od Valentiny !

mnie się podoba !

Mapa z kilkoma symbolami kojarzonymi z Rosją.


3 komentarze:

  1. Ten rosyjski na pocztówce jest dość archaiczny, był używany do 1917 r. Obecnie niektórych liter już się nie używa. Ale ogólnie można zrozumieć o co chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rosja kojarzy mi się przede wszystkim z matrioszkami, których miałam kilka w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem tam w zeszłym roku. Bardzo ładne miasto!

    OdpowiedzUsuń