wtorek, 22 sierpnia 2023

Giżycko - Twierdza Boyen

Pocztówka prezentuje plan Twierdzy Boyen. Zbudowana została w latach 1844-1856 w Giżycku, nad jeziorem Niegocin. To duży obiekt militarny w kształcie gwiazdy, obejmujący obszar stu hektarów. Była zdolna do posiadania trzytysięcznej załogi. Czynnie wykorzystywana podczas I wojny światowej. Natomiast w czasie II wojny światowej w twierdzy ulokowany był szpital polowy. Ciekawostka: plan pochodzi z okresu istnienia Prus Wschodnich i stąd niemiecka nazwa jeziora, czyli Lowentinsee.


obecnie twierdza udostępniona jest do zwiedzana


2 komentarze:

  1. Byłem, widziałem, a nawet nocowałem w środku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Też byłam i zwiedziłam. Ale na nocowanie zabrakło by mi odwagi... nie-nie...
      Pocztówka ciekawie pokazuje rzeczywistość.

      Usuń