środa, 16 lutego 2022

Wybrzeże Rewalskie

Dwie bardzo ładne pocztówki prezentujące region z którego nazwą pierwszy raz się spotkałem. Ale są to okolice znane oczywiście wielu Polakom (również Niemcom), wielu z nas spędziło urlop w tych nadbałtyckich miejscowościach wypoczynkowych. Ja również miałem przyjemność być w tych okolicach i to dwukrotnie (konkretnie w Pobierowie). A że pobyty dzieliło kilkadziesiąt lat, mogę powiedzieć spokojnie: czasu tam nie zmarnowano.




Pocztówki otrzymałem drogą wymiany od Julii.

4 komentarze:

  1. Bardzo ładne pocztówki. Przyznam szczerze, że w tej części Polski nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Pobierowie na końcu ulicy Grunwaldzkiej znajduje się drewniany domek, wokół którego przez lata narosło wiele opowieści. Według przekazów, domek letniskowy zamieszkiwany był przez kochankę, a później żonę Adolfa Hitlera – Ewę Braun.
    Tak naprawdę, nie ma żadnych pisemnych dowodów na to, by wódz III Rzeszy faktycznie odwiedzał w tym miejscu swą wybrankę. Można jednak natrafić na informacje, że we wspomnianym domu, Ewę wizytował marszałek niemieckiego lotnictwa – Hermann Goring, który mieszkał w pobliskim Międzywodziu i doglądał położone w okolicy lotnisko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobną pocztówkę z Kołobrzegu (ta druga) w podobnym układzie graficznym. Chyba była cała seria takich pocztówek z miejscowościami nadmorskimi.

    OdpowiedzUsuń