niedziela, 30 stycznia 2022

Ziemia Cieszyńska

Te bliskie mi okolice przedstawione są na dość starej pocztówce wydawnictwa KAW. Ziemia Cieszyńska, zwana też Śląskiem Cieszyńskim jest rejonem historycznym w południowej Polsce. Natomiast sam Cieszyn, położony jest nad Olzą i podzielony tą rzeką na część polską i czeską. Dziś na szczęście jest to granica tylko urzędowa i geograficzna. Natomiast sam Cieszyn to jedno z najpiękniejszych polskich miast jakie znam, nabierające uroku z roku na rok i absolutnie warte odwiedzenia. Jeśli dodać do tego okoliczny Beskid Śląski, nic tylko wybierać się na wypoczynek. Jest też jednym z najstarszych polskich miast, w 2010 roku świętowano 1200-setną rocznicę jego założenia. Jestem mieszkańcem ładnego Żywca, ale przed Cieszynem chylę czoło.



2 komentarze:

  1. Moje rejony. Jestem właśnie z Śląska Cieszyńskiego.
    Pocztówka zjawiskowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo... moje ulubione regiony na świetnej widokówce - super! Jestem gotowa tam jechać choćby dziś!

    OdpowiedzUsuń