wtorek, 21 września 2021

North Coast

North Coast to piękna i długa widokowa trasa wokół północnych wybrzeży Szkocji. Znana również pod skróconą nazwą NC 500, oddana została do użytku w 2015 roku. Wiąże się z nią wielkie nadzieje na ożywienie turystyczne tego uroczego choć ubogiego regionu. Pierwszą bezwzględną korzyścią jest poprawienie w wielu (nie wszystkich) miejscach nawierzchni dróg. Odnotowano również znaczny wzrost liczby turystów. Co do samej okolicy, przez którą przebiega trasa, słowo piękna nie oddaje w pełni jej uroku. Miałem przyjemność przejechać sporą jej część i zachęcam innych, zwłaszcza jeśli lubią ciche i odludne tereny.

jej długość to 830 km (516 mil)

Niestety część nieodpowiedzialnych kierowców utrudnia innym korzystanie z trasy, traktując ją jako tor wyścigowy :(

Jedną pocztówkę zakupiłem sam, druga jest od Sary i Przemka.

2 komentarze:

  1. Tę trasę reklamuje się jako szkocki odpowiednik "Route 66" w USA.
    Największym problemem na tej trasie w tej chwili są "karawaniarze" i kamperowcy - pwodują często zatory na drodze. Brak wystarczającej infrastruktry dla turystów powoduje że pobocza i miejsca postojowe są zaśmiecone nie tylko odpadkami ale i g...
    Szkoci zaczynają żałować że tak rozreklamowali tę trasę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam byłem w 2016 roku, ale przyznaję że spotkałem się z podobnymi opiniami. A propos śmieci, nie rozumiem, nie zrozumiem nigdy, nie zdarzyło mi się to. Ale nie raz uczestniczyłem zw sprzątaniu gór i wiem co potrafią niektórzy "turyści".

      Usuń