środa, 9 października 2019

Sri Lanca (nowe państwo)

Sri Lanca jest 90-tym państwem w moich zbiorach. Pocztówka i mapa skromna, ale ma już trochę lat. Na odwrocie jest datownik, stąd wiadomo, że pocztówka wydana została w 1988 roku lub wcześniej. Do 1972 roku państwo to nosiło nazwę Cejlon (tak jak wyspa na której leży). Położone na Oceanie Indyjskim oddzielone jest od Półwyspu Indyjskiego cieśniną Palk. Mnie od czasów dzieciństwa państwo to i jego dawna nazwa kojarzyło się z herbatą w małym zółtym (chyba) pudełku. I tak rzeczywiście jest, Sri Lanca to potentat (około 7%) w światowej produkcji herbaty.


2 komentarze:

  1. Gratutuluję nowego kraju. ja otrzymałem raz kartke ze Sri Lanki w ramach PC. Przedstwiała... nóż. :) No cóż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to chyba mam szczęście, bo mam "wymieniacza pocztówkowego" z tego kraju, który kolekcjonuje latarnie morskie. A że do nadbałtyckich latarni morskich mam blisko to i kartek ze Sri Lanki mam kilka :)
    Gratuluję nowego kraju Roman!

    OdpowiedzUsuń