środa, 6 lutego 2019

Białoruś po raz drugi

Dzięki Alex, dotarły do mnie kolejne pocztówki z Białorusi. Bardzo ładne kartki z mapami, tworzą bardzo ciekawą serię pokazującą graficznie różną tematykę i charakterystyczne elementy danego tematu w każdym z ośmiu białoruskich okręgów. Mam już 11 pocztówek w ramach tej serii. Ciekawy pomysł, mnie osobiście przypadł do gustu. Pozostałe kartki z tej serii znajdziecie tu: https://pocztowkowemapy.blogspot.com/2018/11/biaorus-po-raz-pierwszy.html?m=1









Poniższa pocztówka jest ciekawa. Przedstawia przebieg Południka Struvego i pokazuje trasę triangulacyjnych punktów pomiarowych, ciągnących się na długości prawie 2822 km. Ma ona 265 punktów pomiarowych i przebiega przez 10 państw. Służył do określenia dokładnego kształtu i rozmiarów Ziemi. W 2005 roku Południk wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Opieką otoczono 34 oryginalne punkty pomiarowe. Ta pocztówka to przykład edukacyjnego charakteru tego typu wydawnictw. Również ja po raz pierwszy, przy tej okazji, poznałem "Południk Struvego".

przebieg Południka Struvego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz