wtorek, 6 listopada 2018

Historia

Około 36 lat temu wpadła mi w oko dziwna pocztówka. Przedstawiała fragment Alp z naniesioną mapą miejscowości leżących wśród tej części gór. Konkretnie to okolice szwajcarskiego miasta (kurortu) Gstaad.
Oto ta widokówka:


Zapytałem Janka - nieżyjącego już brata mojej żony - czy może mi ją podarować. Tak stałem się właścicielem pierwszej pocztówki z mapą.

Potem, po kilku dniach znalazłem w domu kolejną pocztówkę z mapą. Ta przedstawiała moje najbliższe okolice, a dokładnie okolice znanej beskidzkiej miejscowości Szczyrk.

Szczyrk i okolice

Kiedy po kilku tygodniach moja kuzynka Jadwiga wyjeżdżała na wycieczkę do Paryża rzuciłem skromną prośbę: może zobaczysz w Paryżu jakąś pocztówkę z mapą. Otrzymałem (za co dziękuję) pocztą właśnie tą:


Mając trzy pocztówki z mapami miałem już "kolekcję". I tak to się zaczęło...

2 komentarze:

  1. Z okazji urodzin bloga zerknęłam właśnie tu, na pierwszego posta. Wspaniała historia:) Mając tak cudowne trzy pierwsze pocztówki nie dziwię się, że chciałeś mieć ich więcej:) A najwspanialsze jest to, że już tyle lat oddajesz się swojej pasji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłem niestety wytrwały, gdyby tak było zbiory byłyby o wiele większe :(

    OdpowiedzUsuń